onsdag 12. oktober 2016

Landbruksdirektoratets avdeling reindrift og Lean

God høst!

Denne høsten har vi i avdeling reindrift tatt videre steg i bruk av arbeidsmetodikken Lean.
I dag og i morgen har ledelsen samling der vi ser på hvilken betydning lederne har for implementering av metodikken.

Så hva har vi funnet ut - har ledere innflytelse?


                                      JA!

Klart vi har.

Mye står i om vi er klar over vår egen oppførsel, atferd og hvilken måte vi påvirker andre på med vår oppførsel.


Det er spennende og litt skummelt å tørre å knytte bånd mot kolleger, med det mål for øye at vi skal gjøre hverandre bedre. Tørre å gi tilbakemeldinger, tørre å ta imot.

Jeg opplever at det er en treningssak å være mottakelig både for å gi og mottak tilbakemeldinger. Det gjelder egentlig både ris og ros. og jeg trenger mine lederkolleger til å hjelpe meg med å gi nødvendige tilbakemeldinger. Både slik at jeg kan bli en god lederkollega og ikke minst slik at jeg blir en bedre leder.

I dag har vi snakka om ledelse og betydning av ledelse. I morgen har vi bestemt at vi først og fremst skal definere hvem som er ledergruppas kunder. Joda- vi jobber i offentlig forvaltning så kundebegrepet kan være ukjent, og vi tar utfordringen! 

For øvrig tok vi oss tid til denne videoen i dag- Enjoy:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar