tirsdag 7. mars 2017

Prøver og prøver og prøver

Ja vi prøver - gjør vi ikke?
Tror at vi alle prøver å få til hverdag så godt vi kan, med den ballasten vi har med oss.
Ta dagen i dag:
                              Jeg kom til hotellet - Scandic ved Jernbanetorget og annonserte med stor selvsikkerhet at jeg skal bo her i 2 dager! Men resepsjonisten fant ingen booking. Ante ugler i mosen og måtte slippe koffert og veske, finne frem telefonen og  Berg-Hansen-appen. Der blir man selvfølgelig logga ut etter ei tid med inaktivitet. Passordet? Ante selvsagt ingenting om det, men hadde vært borti den sorten før, så klok av skade så hadde jeg lagra passordet på notat på telefonen. Da var det bare å finne frem til riktig notat - ja for  jeg har mange notat, for har så mange viktige ting å huske på, må du skjønne. "Æ må bare finne frem til passord og alt", forklarte jeg til resepsjonisten. Han var hyggelig som få og sa at det var ingen hast for han skulle ingen steder før kl 23. :) jojo, men lover at jeg ikke skal være her så lenge. Nåvel, sa han, det er lov å prøve seg. Og mer skal det ikke til før jeg følte at jeg var sett og hørt mer enn forventa. Da jeg fant ut at jeg skulle på Scandic Karl Johan så var det med litt vemod at jeg traska derfra med pakkenellikene i hendene.

Men: prøver så godt jeg kan. Og er som dere ser vel plassert på riktig hotell.


I morgen er det Sheconference på Folketeateret. Gleder meg - skal dit sammen med ei god venninne, nemlig Ho Ellen! Jeg ble ikke en av finalistene  Årets Leder. Jeg trøster meg med at jeg som nominert blant 43 kandidater er i godt selskap lell. Og skal feire den nominasjonen!

Så tilslutt: I morgen er jo selve 8.mars - kvinnedagen. Jeg har lest flere innlegg ang kvinner, menn og likestilling. Det er fortsatt mange steg igjen til vi har likevstilling og i den anledning har jeg lyst til å vise til et innlegg fra Kadra. Jeg synes hun tar opp viktige perspektiver: Kadras 8.mars innlegg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar