onsdag 19. april 2017

Forskjeller fra nord til sør

Da er arbeidsdagene i gang igjen. Etter en flott påskeferie i nord - er jeg nå i Oslo på første jobbreise etter ferien. Først en mimring av påskedager. Det er full vinter i nord. Her ser dere solnedgang på Finnmarksvidda. Tatt første kveld på overnattingstur. Du vet: en sånn tur som lander kropp og sjel, en sånn tur som skaper ro, som gjør at alle store og små bekymringer stagges for en stund.





En uke senere: Oslo - ikke et snefnugg. Vårlig stemning for en nordboer. Ja er bare glad for at jeg har tatt av dunjakke og på med vårkåpa!
 
 
 
 
I dag har jeg lada jobbatterier med gode samtaler. Samtaler om hva jeg er og hvordan jeg kan bli en bedre leder. Sånne samtaler som fordrer dypdykk i egen praksis. Hva gjør jeg og hvorfor gjør jeg akkurat sånn? Jeg kjenner på at det er godt å bli utfordra av dyktige folk - folk som er modige og tør si sin mening. Folk som tør å prate om alle ting. Jeg trenger slike folk! Par av dem finner du her: Lidmi . Hva de gjør - får tanker til å spinne - til å røre seg og får meg til å undres over hva og hvordan jeg vil være. Får meg til å lage mentale bilder av den jeg vil være, sånn at jeg har noe å strekke meg etter.

 
Her strekker jeg meg etter Tigerstadens stemninger - nå skal jeg ut og kjenne på bylufta. Sammenligne den med viddeluft og kjenne på de gode forskjellene!
 
God arbeidsuke ønskes deg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar