mandag 29. januar 2018

Endelig mandag!

Så er det endelig mandag - ny uke, nye muligheter, som min bror ofte sier.

Hva er mandag?

For meg er mandag både fortsettelse og ny start. Fortsettelse fordi ukene bindes sammen av planer og aktiviteter som vi er inne i. Ny start fordi jeg bruker inngangen til ny uke som en mulighet til å riste av meg det jeg ikke vil ha med i den nye uka.

 
Bilderesultat for endelig mandag
 
Så hvordan gjør jeg det?
Altså rister av meg det jeg ikke vil ha med videre? For meg fungerer helga som en ventil. Tørre å koble ut - tørre å være offline - tørre å slippe tak i jobb. For meg er det viktig å være energisk og "på" for å være en god leder. jeg kjenner også at for å klare og være en slik leder, så må jeg tillate utkobling. Mulig du nå tenker at det er lettere sagt enn gjort? Ja det stemmer - det er ikke lett å slippe tankene- både positive og negative. Og kanskje spesielt de som gjør at jeg må riste de bort før ei ny uke. I alle fall finne en vei å håndtere tankene på. Tankene henger med oss, mellom privatlivet og jobblivet. Det er en del av pakka mennesket. Det er en del av det jeg er. I det må jeg selv VELGE hvilke tanker som jeg vil skal få mest plass akkurat nå. Når skal de forskjellige tankene få lov å ta mest plass?
Det er visstnok ikke noe fasitsvar på det, så jeg øver. Og øver. Og øver.
 
 
 
 
Bilderesultat for endelig mandag
 

Det er mandag - Husk å være ditt eget fantastiske deg!

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar