onsdag 20. april 2016

Stolt og glad - av jobben og av meg selv

I dag kjenner jeg på stolthet - for jobben og for min egen innsats. Er det lov å si det ? Både at jeg er stolt av arbeidsplassen og av meg selv? Joda - jeg sier det, med tyngde.
 

I dag har vi - landbruksdirektoratets avdeling reindrift , hatt vår øverste sjef på besøk. Den nye landbruksministeren er på reise i Vest-Finnmark  . Han har sett på pramming av rein

                                          Bilde fra nrk.no

 Så kom ministeren på besøk til vårt kontor. Jeg mener at vi fikk presentert vårt avdeling og vårt arbeid på en god måte. Ministeren var engasjert og han stilte oss relevante spørsmål. Han virket oppriktig interessert og det varmer.

For min egen del så bidro jeg med deler av presentasjonen. Joda - kjente på noen sommerfugler i magen, men er fornøyd med egen innsats i dag.

Hovedfokus i presentasjonen var prosjekt selvstyre. Et prosjekt jeg er med i som utreder mulige tiltak for å styrke selvstyre i reindrifta. Det er et utrolig spennende arbeid. Vi må bare erkjenne at det kan være utfordringer med at to forskjellige kulturer skal møtes til dialog. Som eksempel kan jeg nevne at i norsk kultur sier vi "den som tier samtykker".  I samisk kultur betyr det å tie at man er uenig i det som blir sagt. Dette er blant annet noe av det som er nødvendig for alle parter å ha med seg når man inviterer til dialog.

I ettermiddag/kveld har ministeren vært med på reinflytting - tipper de som er interesserte får lest mer om det på nett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar